П`ятниця, 29.03.2024, 17:20
Вітаю Вас Гість | RSS
Духовики-естрадники КУКіМ
Головна » Статті » Мої статті

Музика в житті людини

Значення музики у виховання дітей СІМ НОТ устави КРАСИ ТА ГАРМОНІЇ Чому людина прагне вчитися музиці? Чому, як тільки в сім'ї підростає малюк, його ведуть до музичної студії, в музичну школу, в центр дитячої розвитку, викладача додому запрошують? І не думають батьки про те, як довго затримається їх дитина в тій чи іншій музично-освітній системі: пройде повний курс навчання або відвідає кілька занять, навчиться добре грати на інструменті або просто «пісеньки з усіма поспіває». Для батьків важливо інше - долучити дитину до музики загальновідомим способом. На це питання можна відповісти так. У світі існують три основні знакові системи: літери, цифри та ... НОТА. Перші дві є життєзабезпечуючих. Без уміння користуватися ними, неможливо уявити життя людини в сучасному суспільстві. Тому, хочемо ми чи не хочемо, а світ букв і цифр відкритий для кожного з нас із самого раннього дитинства. Третя ж знакова система в Киеве, що відкриває нам двері у духовну скарбницю людства в Киеве, в МУЗИКУ, залишається для більшості «таємницею за сімома печатками», тому що ні в дитячому садку, ні в школі музичну грамоту, не вивчають. Однак навряд чи знайдеться людина в Киеве, яка зможе применшити значення музики. Вона супроводжує нас всюди і завжди. Погодьтеся: світ просякнутий музикою наскрізь, і усунути її з нашого життя неможливо так само, як неможливо зробити навколишній простір, наприклад, чорним або білим. Можна з упевненістю сказати, що ця колосальна значущість музики ставить саму ноту (її будівельний матеріал) в один ряд з буквою і цифрою! Ми інтуїтивно відчуваємо це значення музики в своєму житті, тому і прагнемо навчати дитину не тільки «письма та читання». І дуже багато людей, яким не довелося стати музично грамотними, з жалем визнають це пропуском в свою освіту і намагаються заповнити його у своїх дітей. Отже, ми визначилися: навчати музиці нашого малюка будемо обов'язково З'являються два питання: коли і як? Відповідь на перше запитання напрошується сам - якомога раніше. Адже якщо дитина у ранньому віці може навчитися читати і рахувати, то, отже, він може засвоїти і музичну грамоту також. Ідеально - з чотирьох років. У цьому віці з ним вже можна говорити не тільки мовою образів, але також вводити абстрактні поняття, що надзвичайно важливо при вивченні багатьох музичних явищ. Але створювати умови для майбутніх занять можна ще раніше, з двох - трьох років. Для цього необхідно мати спеціальні посібники та атрибути, а батьки повинні бути знайомі з системою раннього музичного розвитку, про яку йде мова в цій статті. Чи можна зробити нотну грамоту цікавою та захоплюючою? Так, але для цього необхідно знайти перехідну середовище, яким є традиційна музична грамота. У ній дитина перебуватиме перший час. Ця середа стане сполучною ланкою між «невідомим» - нотою і «відомим»: тим, що ми бачимо і знаємо. Знаємо ми букви і цифри, а бачимо - різноманітний, багатобарвний світ обсягів і форм. І що найцікавіше - шукати її довго не доведеться, тому що ми в ній перебуваємо з самого народження. Це колір, форма в Киеве, буква і цифра. Як все буде відбуватися? Що спільного між нотою і буквою? Ноти, як відомо, записуються на нотному стані. Але їх можна позначити і буквами: до, ре, ми, фа в Киеве, сіль, ля, сі. (Не забувайте, ми в самому початку шляху!) Чи можна зіставити ноту і цифру? Звичайно можна. Нотний ряд до, ре, ми, фа в Киеве, сіль, ля, сі - це числовий ряд від одного до семи - 1,2,3,4,5,6,7. Як порівняти ноту і колір? Дуже просто. Погляньте на небо після дощу. Там веселка. У радуге сім кольорів. Сім кольорів - сім нот. Червоний -- «До», помаранчевий - «ре», жовтий - «ми», зелений - «фа», блакитний - «сіль», синій - «ля», фіолетовий - «сі». А три основні геометричні форми - трикутник, круг, квадрат з'являться самі, як тільки ми почнемо займатися з нашими ожилими звуками, організовуючи їх у просторі згідно з музичним законами і правилами. Залишилося додати, що традиційна нотна азбука не відміняється! Вона весь час буде знаходитися рядом: спочатку на периферії нашої уваги, а потім непомітно переміститься в центр уроку. Це відбудеться відразу, як тільки наш малюк зможе вільно орієнтуватися у різнобарвних нотах. Перші уроки з мамою. Спробуємо провести перше заняття за допомогою вже відомих нам «чотирьох початків». Намалюйте велику гарну веселку. Нижня смужка - червона в Киеве, над нею - помаранчева в Киеве, вище - жовта в Киеве, зелена в Киеве, блакитна в Киеве, синя, фіолетова і знову червона. Наша веселка особлива в Киеве, музична в Киеве, тому вона починається і закінчується червоним кольором. Розкажіть малюкові історію про те, як одного разу на небі зустрілися Сонечко і Дощику, протягнули один одному долоньки, і в них засяяла Радуга. Ці персонажі (Сонце і Дощ) будуть присутні на кожному уроці. Вони символізують у музиці два начала - веселе і сумне, Мажор і Мінор. На кожному занятті можна повторювати цю розповідь і, додаючи в сюжет нові подробиці, перетворювати на спектакль. Наприклад: «Дощик не хотів йти. Він усе йшов і йшов. Звірі в лісі промокли. Зайці почали чхати, білки - кашляти. Помітив Вітерець мокрих звірів і пожалів їх. Він прогнав хмару! Виглянуло Сонечко і простягнула тікає Дощик свої долоньки. І знову на небі засяяла Веселка ». Радуга повинна бути дуже великою, щоб захоплювати увагу дитини. Її можна намалювати на аркуші ватману. Сонце і хмарку, з якої ллється дощ, можна вирізати з картону. Звірі - іграшки. Бачу - торкаюся - називаю. Тепер слід вивчити веселку. Перелічіть з дитиною смужки, торкаючись до кожної пальчиком: «перший смужка в Киеве, друга смужка в Киеве, ... восьма смужка ». Ці дотики дуже важливі, тому що вже зараз ми моделюємо, імітуємо гру основного звукоряду «дореміфасольлясідо» на клавішному інструменті або на металофоні. Проговорюючи вголос формулу «перша смужка в Киеве, друга смужка ...», ми вчимося читати ноти, розвиваємо увагу і дикцію. Пронумеруйте арабськими цифрами смужки на веселку. Поруч з вісімкою поставте одиницю з зірочкою: 8 (1 *). Тепер треба запам'ятати, в якому порядку розташовані кольору на веселку. Для цього підійде відомий вірш «Кожен Мисливець Бажає Знати Де Сидить Фазан Кожен». Торкаючись пальчиком до смужок, вчимо віршик, запам'ятовуємо назви квітів і їх порядок на веселку. Зробіть зменшену копію веселки з щільного паперу і розріжте її на смужки. Нехай наш маленький учень навчиться правильно і швидко збирати це саморобний лото, дивлячись на велику веселку, що висить на стіні. Хто живе на радуге? На Веселці життя б'є ключем. Тут живуть дівчатка - нотки. Можна чергувати: дівчатка - нотки, дівчинки - звуки. Вони сестрички та подружки. Їх вісім. Дівчата одягнені у різнокольорові сукні. Всі дівчатка різні, а два в Киеве, в червоних платтячках, - однакові. Кожна дівчинка живе на своїй смужці. Читайте знизу вгору таку «читалку - лічилку»: на червоній смужці живе дівчинка в червоній сукні, на помаранчевій смужці - дівчинка в помаранчевому платті ... на останній смужці знову червона дівчинка. Червона смужка відкриває Райдугу, червона смужка закриває Райдугу! Намалюйте вісім скоєно однакових дівчаток. Плаття розфарбуйте в кольори веселки. На платтячках напишіть їх імена: Червона - «ДО», Помаранчева - «РЕ»,. Фіолетова - «СІ», Червона - «ДО». Дівчатка - нотки часто приходять до нас у гості (спускаються по драбині, скочуються по Веселці як по гірці, летять на парашутах, на килимі-літаку і т.д.). Для чого? Щоб навчати дітей музичної грамоти, складати разом з ними зі звуків пісеньки, співати їх і грати на інструменті. Тепер слід вивчити з дитиною імена дівчаток. Якщо малюк не вміє читати, дуже добре покласти початок цьому процесу на прикладі наших семи музичних складів. Тим більше що буква в поєднанні з кольором запам'ятовується і впізнається дуже швидко. Наклейте «дівчаток» на окремі картки і вчіть дитину розставляти їх один за одним, використовуючи Райдугу як зразок (яка смужка - Така дівчинка). При цьому корисно засуджувати, приспівувати лічилку: Дівчинку у червоній сукні звуть «Нота До», дівчинку в помаранчевому платті звуть «Нота Ре» ... і т.д. Пропевая цей текст, бажано підвищувати голосом тон при переході від однієї «дівчатка» до іншої. Але якщо мама сумнівається в якості своїх вокально - слухових даних, то на цьому етапі досить виразного читання співуче. Наші дівчата - чарівниці. Радуга розсипається. Дівчатка - нотки прийшли до нас в гості і .... перетворилися на маленькі різнокольорові квадратики, схожі на шматочки Веселки. Тепер вони будуть займатися з нами м у з и к о й! Дівчата зникають і замість них з'являються картки. Розмір - 3,5 x 3,5. З одного боку картки колір + склад, з іншого боку - колір + цифра. Давай подивимося, чи всі дівчатка встигли перетворитися на квадратики? Розставити і перерахувати картки - нотки можна в Киеве, дивлячись на Райдугу. Варіантів занять з картками - нотами може бути багато. Наприклад. Прибрати одну, дві картки або попросити малюка дізнатися, хто з дівчаток на місці, а кого ні. Або покласти картки поруч, але не по - порядку. Дитина повинна знайти і виправити помилку. Зазвучала веселка Радуга розсипалася на маленькі шматочки і з а з в у ч а л а! Підводимо нашого маленького музиканта до інструменту і показуємо йому, як звучать нотки. Перед цим мамі треба підготуватися: знайти клавішу «до» на інструменті, для себе відзначити її і навчитися грати звукоряд (гаму) в прямому і в зворотному напрямку. Грайте з дитиною по - черги. Якщо у вас синтезатор, то знайдіть на ньому кілька приємних тембрів і чергуйте їх. І ще одна порада: не забувайте при цьому зберегти атмосферу казковості, тоді сприйняття дитини весь час буде живим і безпосереднім. Звичайно, для цього потрібно завжди тримати «фантазію напоготові», щоб у потрібний момент придумати цікавий сюжетний хід, який приверне увагу вашого малюка. Грати ці вправи бажано у супроводі знайомих «читалок - лічилок», які зараз замінюють слова: «ЦЕ ЧЕРВОНА Нотки «ДО» (утримуємо клавішу «до» протягом усієї фрази). ЦЕ - ПОМАРАНЧЕВА нотки «РЕ» (утримуємо клавішу «Ре»). ЦЕ - ЖЕЛТАЯ нотки «МИ» ((утримуємо клавішу «ми»), і т.д. Або так: «перша дівчинка КЛИЧУТЬ НОТА« ДО »(утримуємо клавішу)« друга дівчинка КЛИЧУТЬ НОТА «РЕ» (утримуємо клавішу) «Третій дівчинці КЛИЧУТЬ НОТА« МИ »(утримуємо клавішу) і т.д. Програючи гаму, звертайте увагу дитини на звучання кожної ноти. Буде чудово, якщо він почує сам, що нотки відрізняються один від одного не тільки за кольором, але і по звуку. Час від часу, як експеримент, ставте запитання: «яка звучить нотка?». Нехай він спробує знайти її на Веселці, серед карток або серед «дівчаток». Моя багаторічна практика показує, що у більшості дітей, що займаються за цією програмою, рано чи пізно з'являється абсолютний слух, тобто «пряме бачення" музичних звуків. Отже, для музичних занять вам знадобляться наступні речі: Музичний клавішний інструмент або металофоні; Великий малюнок із зображенням веселки і невелика збірна модель веселки. Картонні Сонечко і Хмарка з дощиком, домашні звірі - іграшки. Вісім дівчат у різнобарвних сукнях на картках (розмір 6 x 8 см); Два комплекти різнокольорових карток (розмір 3,5 x 3,5 см). Хочеться сподіватися, що ці перші уроки «домашнього сольфеджіо» допоможуть вам і вашому малюку зробити перший крок до освоєння третього (значить, головною!) знакової системи, якою є н о т а в Киеве, то є музична грамота в Киеве, теорія музики.
Категорія: Мої статті | Додав: vib-k:dev (08.02.2012) W
Переглядів: 2808 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Наші викладачі
Категорії розділу
Мої статті [4]
Розклад занять [4]
Розклад занять студентів відділу духових та естрадних інструментів КУКіМ
Block title
Духовий оркестр
Брати Дорошенки
Ганна Павленко
Духовий оркестр
Block title
Block content
2 курс 2011
З ДНЕМ СТУДЕНТА
Пошук
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзі сайту
Освітній портал
talschool-music Сервер поздоровлень, побажань та привітань Українська вільна бібліотека, безкоштовна електронна бібліотека онлайн
Рефераты -->
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 46
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Користувачі

Copyright MyCorp © 2024